tisdag 28 december 2010

Bra fart idag!

Det blev tre vändor på Igeltjärnsrundan och idag åkte jag så varje runda blev 7km. Började i ett väldigt optimistiskt tempo på första rundan och blev faktiskt ganska ordentligt trött men ändå så höll jag uppe tempot bra på de andra rundorna.

Rundan: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=609964

1:a rundan: 25 min 58s    3:43 min/km eller 16,17 km/h
2:a rundan: 26 min 21s    3:46 min/km eller 15,94 km/h
3:e rundan: 26 min 29s    3:47 min/km eller 15.86 km/h


Den gröna linjen visar hastigheten och den blåa höjden över havet. Dock så varierar höjden över de tre rundorna vilket bevisar att klockan inte riktigt är exakt eftersom jag gör tre identiska rundor.
 Om man jämför med mitt första pass där jag höll 4:26 min/km ser man ju att man trots allt gjort en ganska rejäl förbättring på kort tid! Måste säga att tekniken sitter bra mycket bättre nu och idag kändes diagonalen riktigt bra. Konstigt nog kändes stakningen tung och jag blev trött i triceps. Kan ha med att göra att föret var långsammare idag vilket märks om jag jämför hastigheten på stakpartierna med mina andra pass då stakningen idag gick långsammast av alla pass. Sedan var snön ovanligt lös brevid spåret vilket gjorde det svårt att få fäste med stavarna. Borde egentligen skaffa lite större trugor till stavarna så borde problemet försvinna. Med andra ord borde jag kunde åka ännu snabbare om föret blir lite bättre.

Provade för första gången pulsbandet och hade en snittpuls på 166 slag. Dock så hade klockan fnatt i början och påstod att jag hade 211 i puls. Det är annars väldigt nyttigt att ha pulsklocka då man hela tiden kan hålla koll på sin arbetsbelastning.

Imorgon ska det bli riktigt kallt igen så då bär det föroppningsvis av mot Friskis här i Borlänge för lite styrketräning istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar