söndag 5 december 2010

Dagen T!

Efter 8 dagars fullständig vila från träningen pga sjukdom så var det äntligen dags att få röra på sig. Jag brukar i ärlighetens namn ha lite svårt att hålla mig från att träna när jag är sjuk. Men nu har jag verkligen varit så dålig att inte ens lätt träning varit i närheten av att vara aktuellt.

Men idag kände jag mig rätt så pigg när jag vaknade så det blev först en morgonpromenad på 7,2km som tog ca 1h 20 min. Det kändes så pass bra att jag tog beslutet att försöka ge mig på lite stavlöpning. Jag kan inte tjata nog om att jag borde haft kvar skidorna här i Sthlm!!
Jag fick chansen att testa mina nya broddar för första gången.
Jag krånglade på mig mina nya inhandlade broddar för att premiärtesta dom. Dock är det lite för mycket snö ute för att broddarna ska komma till sin rätt. Men på vissa platser kände man verkligen att broddarna hjälpte så ni vinterlöpare som inte har broddar, åk snarast och införskaffa! 
Jag har Stadiums variant och efter att ha kikat runt
lite så verkar de flesta märkena vara i stort sett
identiskt utformade.
Väldigt varmt klädd började jag jogga mot en ny stavlöpningsbacke och kan väl inte påstå att vägen dit kändes fjäderlätt. Testade en ny backe som också ligger vid Bromma golfklubb. Backen är ca 100m lång och har skaplig lutning. Jag körde sammanlagt 10 intervaller uppför och var ute i totalt ca 33min.

I ärlighetens namn kändes kroppen inte riktigt återhämtad och jag borde nog väntat en dag till innan jag gav mig på löpning. Kroppen kändes faktiskt ganska lätt och bra med andningen hände inte alls med och jag fick huvudvärk vilket jag dragits med de sista dagarna i sjukdomsperioden. Men konstigt nog kände jag mig jättepigg när jag sedan kom inomhus. Så då fortsatte jag och körde lite styrketräning med egna kroppen och det blev totalt:
30 chins, 90 armhävningar, 75 tricepsdrag, 36 bicepscurl, 60 axelpress, 36 axellyft, 135 situps och 75 ryggresningar.

Styrketräningen kändes faktiskt ganska bra trots att jag vilat helt i 8 dagar. Så förhoppningsvis har man byggt upp en bra grund nu i höst. Äntligen känns det som man är på G igen och ska försöka trappa upp träningen mer och mer den kommande veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar