lördag 18 december 2010

Fredagsgym och lördagsshopping...

Hade personalfest igår men hann klämma in ett gympass innan. Körde igenom i stort sett hela kroppen som vanligt på fredagar. Är flera veckor sedan jag körde ben och bröst och det känns idag kan jag lova. Men faktiskt bara brösten som smärtar. Men jag är faktiskt överraskad över att det kändes bättre än förväntat trots det långa uppehållet. Verkar som man byggt upp en stabil grund nu i styrkan. Kanske ett av de sista passen på World Class Nybroplan eftersom jag ska försöka bli av med kortet efter nyår och börja träna på något gym närmare hem.
Kanske sista gången man bytte om här?
Jag hoppas min plan med mycket styrketräning under hösten gett resultat nästa vecka då jag gör skidpremiär. Har nog aldrig varit då stark i överkroppen som nu. Det gäller det att förvalta det ute i spåret bara. Nu är det bara att försöka dunka in så många mil i spåret som möjligt!

Idag var jag ute och unnade mig lite prylar trots en ganska skal ekonomi. Jag har ju haft en lånad GPS-klocka hittills men unnade mig att köpa en egen idag. Det blev en Garmin Forerunner 210 med tillhörande pulsband.
Den är grymt smidig jämför med min lånade 205:a. Kommer
förhoppningsvis testa den redan imorrn.
Det blev även bla 2 par nya träningskallingar i merinoull då många av mina träningskallingar idag har passerat sitt bäst före datum för ett bra tag sedan...
Merino är ett fantastiskt material.
Tur att man känner lite folk som jobbar på Löplabbet. Tack Elin för "sponsringen" av grejorna!

1 kommentar:

  1. Bara roligt om man kan bidra med "hjälp" på något vis! 210:an är ju aningen smidigare än 205:an, men kanske med lite mindre tydlig display? Har ju själv bara 205:an att luta min Garminerfarenhet på och du tycks ha nyttjat funktionerna hos den till fullo så här långt så det ska bli intressant att se vad du tycker om det allra senaste tillskottet i Garminfamiljen. Du får ta och utvärdera skillnaden mellan dem sen! Är du tillräckligt övertygande i din argumentation kanske även jag uppgraderar min Garminkollektion :) Hursom hoppas jag att ditt nya urverk kommer att göra underverk! ;)

    Merino och Icebreaker finns det (liksom Gore) mycket gott att säga om. En intressant detalj är att man i sitt plagg kan hitta en lapp med ett nummer (baacode) som härleder till de får som producerat merionoullet till just det plagg du bär på kroppen. Man kan alltså få information om hur fåren behandlas under produktionen, var de befinner/befunnit sig osv. vilket kan ge en indikation på hur eco-friendly Icebreaker är i sitt maskineri. Utöver djurhållning finns fler aspekter i bl.a. produktion och framställning av plaggen som gör att jag och fler med mig borde känna sig bekväma med att omhulda sig med merinoull. Good stuff!

    SvaraRadera