torsdag 30 december 2010

Torsdagens dagsverke...

...Blev två rundor på Igeltjärnsrundan (jag borde variera mig snart). Eftersom jag endast hann med två varv idag tryckte jag på ordentligt i åkningen. Här kommer en jämförelse mellan de två varven:
                           
                                    Första varvet                                                    Andra varvet

Om man jämför de de två varvens km-tider ser man att jag höll ett riktigt jämt tempo. Första varvet snittar jag 17.5 km/h och det andra 17.45 km/h. Trots att jag idag nästan körde på max (snittpuls 157) kändes det som jag lätt skulle orkat ett par 2-3 varv till i ungefär samma hastighet. Jag prövade även en ny fästvalla idag, Skigo:s blåa för grovkornig snö. Det var inte grovkornigt idag men tänkte ändå pröva om det funkade men tyvärr så var fästet inte super och där tappade jag nog en del tid. Dock är skidorna nyligen glidvallade så glidet var riktigt fint och spåren var snabbare än i förrgår.

Imorgon bär det av mot Borlänges skidparadis Gyllbergen för en nyårstur med kompisgänget.

GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar: