söndag 19 december 2010

Söndag+snöstorm+stavlöpning = sant

Det tog emot ganska ordentligt att gå ut idag och köra stavlöpning. Helst av allt vill man ju ha ett par skidor på sig men det här blir det sista stavlöpningspasset för hela vintern! Ordentligt söndagsseg men med gröt i magen begav jag mig ut i snöstormen...

Tänk om det skulle vara sånt här väder på Vasan sen? Dels skulle föret göra att loppet skulle ta en timme längre att genomföra och vem vill vara ute i sånt här väder i 8 timmar? I vilket fall så valde jag pga snömängden en asfalterad backe precis vid Brommaplan. Backen var ca 110m lång och var inte superbrant men varje stigning uppför tog mellan 38-40 sekunder. Det blev med andra ord ett litet sprintpass.
Jag var ute i totalt 55 min och mäktade med 22st intervaller uppför.
Mina bästa vän idag i snöyran. Det är ett par BLIZ TYPHOON.
Mina nya fina Garmin Forerunner 210 då? Jo, den funkar utmärkt och trots att displayen är mindre tycker jag inte att det känns begränsande på något sätt. Dock tycker jag loggningen är helt jämförbar med 205:an alltså ingen märkbar skillnad utan även denna klocka loggar lite konstigt ibland. I min iver att testa klockan glömde jag helt att sätta på mig pulsbandet! Så det får bli nästa gång :) Helhetsintrycket är dock väldigt bra efter min första användning och det är skönt att den är så liten och smidig. 

Nu blir det styrketräning imorrn och ett till konditionspass på tisdag sen är det jullov och färd mot dalarna som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar