måndag 6 december 2010

Planerad transportlöpning som gick upp i rök...

Hade för första gången i mitt liv tänkt att springa hem från jobbet. Då det är ganska kort hade jag givetvis tänkt springa några omvägar. Så jag klädde mig i löparkläder och hade löparryggsäcken med mig till jobbet. Dock så kände jag i stort sett direkt att jag var lite sämre i halsen och luftrören idag jämfört med igår. Men facit i hand skulle jag väntat med att springa tills idag...Fan att man ska vara så ivrig tillbaks i träningen!

Jaja, istället för löpningen blev det en promenad hem. Det kändes dessutom lagom nördigt att promenera hem i löparkläderna och broddarna. Att man dessutom mötte gamla elever och föräldrar längs vägen gjorde inte saken bättre...
Dock var det fint härligt vinterväder!
Sträckan hem med en liten omväg blev föga imponerande 3,28km och tog nästan en halvtimme.

Eftersom jag inte ska belasta luftrören nämnvärt blev det lite styrketräning med egna kroppen och med expander. Det blev totalt:

30 chins
36 djupa enbensknäböj
120 vadhävningar
30 "Borzov" steg, Läs Valerij Filippovitj Borzov
30 finnen (baksida lår)
90 armhävningar
500 reps med stakexpander
90 fällknivar
90 sneda situps
75 ryggresningar

Som jag skrev igår så känns faktiskt styrkan rätt så bra. Det är inte bara negativt att låta kroppen vila lite längre. Dock får jag mjölksyra nämnvärt tidigare än innan sjukdomen men jag kommer nog vara tillbaks på samma nivå som innan sjukdomen snart. Får se om man pallar att springa hem från jobbet imorrn istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar