torsdag 9 december 2010

Back in the game!

Kände mig så pass bra i luftrören idag att tog beslutet att gå ut och springa idag! Satsade på att göra rundan: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=583772

Jag startade långsamt och det kändes riktigt trögt. Att man halkade runt på nästan varje steg pga snömodd gjorde inte saken lättare. Sedan får jag lite ont i min högra skinka när jag springer. Jag började känna av skinkan första gången efter min galna träningsvecka för 3 veckor sen. Trodde det skulle försvunnit nu när jag vilat på länge men icke. Får nog börja stretcha ordentligt efter passen. Iallafall...efter ca 1km så släppte det litegrann och jag lyckades hålla riktigt bra tempo!
Såhär glad blir man av att kunna gå ut och springa igen!
Här ser ni även mina nya kläder ut IRL.
Rundan är 7,72km
Tid totalt: 35:22min -->tempo på 4:35min/km eller 13,09 km/h.

Men tanke på att jag inte konditionstränat ordentligt på över 2 veckor och med tanke på de yttre förutsättningarna är jag riktigt nöjd. Dock har jag gått ner i vikt och det gör nog sitt till. Det räcker att jag går ner ett kilo för att jag ska känna mig betydligt lättare i löpningen. Men det är skönt att man inte tappat så mycket lungkapacitet trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar