lördag 2 februari 2013

Inför Bergebo Ski Marathon...

Imorrn smäller det. Årets sista skidtävling innan jag satsar på papparollen. Vet inte riktigt alls hur kroppen kommer kännas. Förra veckan kändes det riktigt bra igen men sen denna vecka som har varit skral sömnmässigt har kroppen känts otroligt tung. Jag kör så det ryker så får vi se hur kroppen mår. En jättefin och krävande bana som väntar imorrn med mycket mer traditionell skidåkning än många andra banor. Dock sjukt slitande före men ska se till att inte göra om misstaget från Vasan där man lade för tjockt med klister!


Testade stora delar av banan och trots att jag tog det sjukt lugnt hade jag ett snittempo på 3:52 min/km. Det är snabba spår men förhoppningsvis så kanske man för en gångs skull lyckas pricka formen. Sedan man har blivit pappa har både bristande sömn och träning gjort att kroppen antingen varit fågel eller fisk. I vanliga fall har formen varit hyfsat konstant men nu pendlar det enormt. Hoppas man kan få en fin avslutning på säsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar