söndag 17 februari 2013

Lite träning här och där...

Har lyckats få ihop en hyfsad träningsvecka. Två pass stryka och två pass skidåkning. Bla idag fick jag till ett fint långpass med kollegan Jonas ute på Täby konstsnöspår.

Har aldrig tidigare kört där och trots att jag hört en del negativt om anläggningen var det ändå helt okej. Det ~5km långa spåret var helt platt men det gav bra stakträning, speciellt i de partierna med motvind. Det blev 7 varv och totalt nästan 38km. Vi körde ca 2/3 av varje varv lugnt för att sedan gasa på den sista 1/3. Trots att mina skidor inte alls gick lika bra som Jonas par är jag imponerad över hans utveckling som skidåkare för han hade inga problem att följa när jag tryckte på. Trots att min vinter har varit allt annat än optimal träningsmässigt känner jag verkligen av mina begränsningar som skidåkare. Har faktiskt inga problem med flåset längre utan det är mina mukkler som tar helt slut efter ~1,5h. Det är något jag måste jobba på inför framtiden, att helt enkelt bli mer tålig för längre pass. Jag antar att det enda sättet är att få till regelbundna långpass som funkade så bra under hösten.

Sedan så är jag inte riktigt nöjd med min stakning denna vinter. Det känns som jag sluggar för mycket och inte får tillräckligt med kraft i varje stavtag. Jämför jag med Jonas så åker han mycket större och lugnare än mig. Men positivt att det finns mycket att förbättra! På något sätt känns det som att min styrka finns där men jag får inte riktigt ut den i skidåkningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar