onsdag 20 februari 2013

Att glädjas med andra...

..Nu när man själv inte kör Vasan blir det extra roligt att följa alla kompisar från Soffan.

Något som är kul är att de flesta jag känner som ska köra verkar vara i bra form. Speciellt kompisen Pontus som jag tränat med hela förra året. Äntligen lyckades han i Bessemerloppet klara led 1 gränsen! Han har haft oflyt för på första loppet Grotfallsrundan missade han led 1 med 28s. Sedan har han haft en period med sjukdomar och gjort några sämre lopp men äntligen fick han nu visa vad jag sett hela året. Att han är grym! Det som är ännu grymmare är att hans trasiga rygg gör att han enbart kan staka och ändå grejar gränsen!

Har ju benämt karln som "broilern" pga hans urstyrka och kroppshydda :) Varje pass där han deltagit har kroppen fått rejält med smisk! Det som faktiskt känns rätt bra för min egen del är att trots hans urstyrka i skidspåren har jag kunnat pressa honom på många av de passen vi kört ihop. Så vet ju att jag har en rätt bra kapacitet som jag inte kunnat visa i vinter bara. Nu vet jag visserligen inte om man kommer få chansen att kunna visa det på ett bra tag heller men det vore för jäkla ballt att någon gång i framtiden kunna greja led 1.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar