söndag 28 oktober 2012

Det största i livet...att bli pappa!

De flesta i min närhet vet men nu är det väl dags att berätta det här också. Den 26:e december är det beräknat att jag blir pappa och det känns overkligt stort...

Har väl egentligen velat ha barn länge men det har inte varit läge förrän nu. Det känns otroligt häftigt att få ta nästa steg i livet även om jag är väl medveten om att ingenting kommer bli sig likt.

Hur blir det med träning och bloggen? Vi får se om det blir någon start på Vasaloppet 2013. Om allt går bra är målet att kunna köra men det är så svårt att planera det nu i förhand. Att barnet kommer mitt i skidsäsongen gör ju inte heller saken lättare :D

Träning är och har alltid varit en stor del av mitt liv och skidåkningen är något jag verkligen vill fortsätta med. Men på vilken nivå inom den närmsta framtiden är omöjligt att säga.

Hur det blir med bloggandet vet jag inte heller. Målet med bloggen är sedan länge uppnåt och egentligen har jag bara försökt hålla bloggen över ytan hela det senaste året. Så om det blir någon fortsättning vet jag heller inte. Men det är riktigt kul att så många läsare är härinne och tanken är väl att iaf hålla igång till barnet kommer.

Två lyckliga blivande päron! Är inte avis på Sandra som behöver göra allt grovjobb :)

10 kommentarer:

  1. Nämen grattis! Vad kul! =) Ser fram emot lite bäbisbloggande i årsskiftet då! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :) Haha.. Det är väl just det att det inte ska bli någon bäbisblogg. Men nog kommer det komma upp en bild allt!

      Radera
  2. Stort grattis! Min bror bestämde sig för att göra en Ironman samma år som hans son föddes. Det funkade utmärkt, Dogge är halvtuppvuxen på löparbanor och hans favorit lek är just Triathlon tätt följt av att leka Marathon och Vätternrundan.
    Kan tipsa om bror mins blogg som blandar hård träning med livet som småbarnsförälder

    http://rostmannen.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Haha... Det finns hopp med andra ord! Dock så föds ju krabaten mitt i vintern och det gör ju möjligheten att satsa lite mindre. Men ser man det långsiktigt tror jag det inte blir några problem :D

      Radera
  3. Kul Håkan. Grattis. Jag har också hört om nyblivna pappor som gör kanonresultat så fortsätt träna inför Vasan. Sjukt imponerad av dina chins. Jäkla monster alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mandus och hoppas kan man alltid. Dock är du ju själv ett fenomen som utan att träna nämnvärt gör 2:24 på Lidingöloppet... Vem är monster? :)

      Radera
  4. Men grattis Håkan, va roligt! Och väldigt sund inställning till allt måste jag säga. Det kommer säkert inte bli som man tänkt men det blir precis som det ska. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Ja, barnet kommer givetvis i första hand men om jag lyckas komma iväg på några pass däremellan skadar inte :)

      Radera
  5. Åh vad roligt! Stort grattis!!

    SvaraRadera