lördag 20 oktober 2012

Tänk positivt!

Har faktiskt varit rätt knäckt i veckan efter besvikelsen på Hässelbyloppet. Ser man tidsmässigt var det mitt absolut sämsta lopp i år och så mycket jag fick slita under loppet har jag heller aldrig gjort förut. Egentligen var det dumt att jag inte bröt. Var helt utslagen resten av dagen med tung andning så nåt knas var det nog med kroppen. Å andra sidan tror jag det har en del med min sketna kropp att göra. Jag har inte direkt lätt för mig när det gäller träning utan jag måste köra rätt mycket mängd innan det händer något. Efter Halvmaran i mitten av September så har jag inte sprungit så mycket utan mest kört rullskidor. Tror min kropp han "avvänja" sig med löpningen under den korta tiden och fick en chock när den skulle hålla 4min/km tempo i en mil hux flux...

Aja..i vilket fall så måste jag försöka glömma bottennappet och därför tänker jag lista alla positiva saker som hänt den här veckan:

  • Såg hela matchen när Sverige mirakelvände mot Ze Germans på fotbollen i tisdags
  • Har kört två rullskidpass i veckan som båda känts helt okej. Speciellt dagens långpass i regnet med urstarke Pontus
  • Har vid snart 31-års ålder lärt mig att jonglera med 3 bollar. Har aldrig egentligen provat förut
  • Bastade och drack öl med barndomskompisarna i torsdags
  • Jag tröståt Starwarsgodisar igår kväll
  • Sist men inte minst har jag beställt och fått hem nya skidor! För första gången har jag beställt via nätet och Pölder. Återstår att se om det är KingKong-klass på dom...
Riktigt gott godis! Kunde heller inte låta bli att leka lite innan jag åt upp Darth, Yoda, Troopern och Fightern :)

Det blev ett par värsting-Rossignol Xium C2. Var vettigt pris jämfört med de andra märkenas toppmodeller. Hoppas verkligen dom går bra nu Pölder! Dom ska ha lite hårdare spann speciellt för långlopp så har höga förväntningar...


2 kommentarer:

  1. Jag kände för att elda upp min skor och satsa på att medverkan i Biggest looser 2013 efter Lidingö loppet som var en total katastrof med kraschat knä. 3 veckors total vila, bland annat i Amazonas gav mig lite perspektiv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jag känner igen känslan. Det är bara att bryta ihop och komma igen :) Perspektiv är alltid bra och var finns det bättre ställen att skaffa sånt än Amazonas? :D

      Radera