onsdag 10 oktober 2012

Fortsatt bra träning...

...och framför allt på rullskidor! Har för första gången i mitt liv fått mersmak på rullskidåkningen. Ska bli intressant att se i vinter om det ger resultat. Körde ju inte i närheten av lika mycket rullskidåkning förra året och ändå gick ju vintern bra!

Sedan lördagens lugna långpass har jag hunnit med ytterligare ett backintervallpass i båtbacken, ett strykepass och ett löppass idag.

Löppasset blev en slags kombination mellan snabbdistans och tröskelintervaller i ~8,5km. Ville försöka hålla en ganska hög puls passet igenom så körde "intervaller" i 2min och "vila" i 4min. Intervallerna sprangs i ~4min/km tempo och vilan sprangs i 5min/km tempo. Pga den relativt snabba vilojoggen så kunde inte pulsen sänka sig så mycket vilket var syftet.

Har absolut ingen aning om det här passet är något att ha, slängde bara ihop det för stunden. Det blev även mitt sista riktiga pass innan Hässelbyloppet på sön. Nu blir det mest vila men lite styrka och lätt jogg på fredag för att hålla igång kroppen.

Vi får se om jag lyckats toppa formen till på söndag men känner direkt att det kommer bli svårt att gå under 40min. Inför det här loppet har jag inte alls anpassat träningen efter att prestera bra på söndag utan tränat på ganska hårt. Men det har ju blivit mest skidåkning och inte så mycket löpning. Det visar sig om jag gjort rätt...

Har sprungit 3 riktiga löptävlingar iår. Tolvanloppet, Bellmanstafetten och Sthlm Halvmarathon. Egentligen är Tolvanloppet det enda loppet som både form och taktik funkade på men hoppas nu att löpsäsongen avslutas bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar