onsdag 14 september 2011

Sjuk och lite stressad...

F*n f*n f*n! Nu är det 5:e dagen på raken som jag inte kan träna pga sjukdom! Förkylningen vägrar helt enkelt att släppa och det känns riktigt frustrerande! Den här veckan skulle jag ju träna på hårt för att sedan trappa ner träningen nästa vecka. Nu blir upplägget lite förvirrat sista veckan innan Lidingöloppet. Förhoppningsvis kan jag börja löpträna igen till helgen och jag måste iaf försöka göra två ordentliga löppass innan loppet.

Men jag får skylla mig själv. Förra veckan tränade jag på som en galning trots lite sömn och höga stressnivåer. Jag borde helt enkelt lyssnat på kroppen och lagt in mer vila. Så fruktansvärt klantigt!

Samtidigt om jag tänker tillbaks på Vasaloppet så blev jag sjuk samma vecka som loppet och var faktiskt småsjuk in i det sista men det gick ju trots allt bra. Förhoppningsvis tappar jag inte alltför mycket på denna långvila. Kanske var det dumt att hoppa studsmatta sjuk? :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar