torsdag 1 september 2011

Nedtränad?

Tror jag för första gången på riktigt länge känner mig lite nedtränad. Förra veckan tränade jag på riktigt hårt och det känns som kroppen börjar säga emot lite. Iof har jag haft en intensiv jobbvecka som kanske också ställt till det lite. Måndagens snabbdistans gick ju riktigt bra men sedan dess har kroppen känts riktigt trög.

Har gjort två kvalitetspass sedan dess med rullskidor på onsdagen och intervaller idag. Rullskidpasset var exakt samma som jag kört de två senaste veckorna (11,5km inkl 8 backintervaller). Snitttempot var det högsta någonsin (3:46 min/km) jämfört med första passets 3:53) men jag var helt slut efter passet och faktiskt så sade armarna ifrån! Det är första gången på riktigt länge som armarna blir slutkörda. Har dock känt de senaste passen att tekniken inte riktigt varit 100%. Kanske dags för en filmning snart för att kika vad som är fel.
Jonas tar en snabb vätskepaus under regnbågen :)

Idag körde jag tröskelintervaller 6x1000m med 90s vila. Det är riktigt längesedan jag körde ett sånt här pass men tempot var riktigt bra! Udda intervall gick mer nedför och jämn mer uppför. Försökte springa så avslappnat som möjligt men tyvärr tog benen riktigt slut med krampkänning redan efter 6 intervaller...

Tempo på intervallerna: 3:48-3:50-3:47-3:52-3:48-3:51

Eftersom tempot var så bra så är jag antagligen bra tränad just nu men att få krampkänning efter endast 6 intervaller visar på att kroppen är sliten.

Nu blir det gym imorgon och sedan ett långpass på Lidingöloppsbanan på söndag med Johan. Det börjar närma sig nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar