söndag 11 september 2011

Vietnamesisk afton + sjukdom :(

Fasen! Klarat mig bra länge men i helgen blev jag sjuk :( Veckan som varit har innehållit mycket stress, träning och tyvärr riktigt dåligt med sömn... Jävligt klantigt att träna så hårt eftersom stresshormonerna då hållit sig väldigt höga hela veckan sen när man väl kan slappna av så kommer sjukdomen som ett brev på posten :( Som tur är kommer det nu och inte om två veckor.

Eftersom jag inte tränat något i helgen får jag skriva lite om en annan stor passion i livet nämligen mat. Jag känner få som kan äta lika mycket som mig och tur är väl att man tränar annars skulle jag förmodligen se ut som en boll. Matmässigt är jag riktigt glad över att jag är halvvietnames för helgen hos kusinerna i E-tuna har gått i just Vietnamesisk stil. Jag är kanske lite patriotisk men Vietnam har det bästa köket i hela asien och speciellt när morsan är inblandad :)
De friterade Vietnamesiska vårrullarna är farligt goda!

Trots sjukdomen passade jag på att spexa lite på studsmattan. Men man kände direkt att kroppen inte var på topp eftersom jag blev helt slut av några enstaka hopp.



Nu gäller det att försöka vara lite kall och inte gå på träningen för snabbt. Jag vill försöka få in två långpass innan Lidingöloppet så det är ingen panik än. Men det är riktigt nära nu...

5 kommentarer:

  1. Alltid lika trist att bli sjuk men som du själv säger är det ju tur att det kommer nu och inte om 1-2 veckor. Även jag har fått problem iform av ngn sorts överansträngning- no more running. Så du behöver inte bli stressad att du kommer efter i löpningen under denna sjuktid :) Jag måste instämma ang. det Vietnamesiska köket. Helt underbart. Jag reste iof bara runt i kina,vietnam,kambodia och thailand men vietnam smakade överlägset bäst :)
    12 dagar kvar nu!

    SvaraRadera
  2. Trist. Håller tummarna att du blir bättre snart! Vietnamesiskt är fint det. Biffsallad är en riktig favorit! =) Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Tackar, jag kryar på mig snart. Vilat i tre dagar nu vilket inte hör till vanligheterna :) Gött å se att ni både har gillar Vietnam!

    Mandus, jobbigt med benet, men kör du LL ändå?
    Fia, riktigt starkt jobbat trots bruten stav!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag siktar absolut på att genomföra loppet. Benen kommer nog bli ok om jag inte löper ngt mer nu. Det känns ju dock förj-igt att inte kunna genomföra de löppass jag skulle inför LL. Siktar på att persa iaf men inte med lika mycket. Under 2.30 vill jag.

    SvaraRadera
  5. Synd att du inte kan träna på som du vill. Men det gäller att göra det bästa av situationen. Själv har jag inte kunnat träna på 5 dagar pga sjukdom, inte heller optimalt :(

    SvaraRadera