måndag 6 juni 2011

Nationaldag, löpskolning och backintervaller...

Nationaldagen till ära firades med lite löp/hoppskolning och 200m backintervaller. Trots att man inte tränar någon friidrott alls längre så kändes faktiskt löp och hoppskolningen rätt så bra. Dock så är sprintlöpningen mil ifrån vad den en gång varit...



Eftersom jag är så klen i backar och inte kört någon mjölksyraträning på länge tänkte jag att det var dags. Vid den fina älvrundan i Borlänge finns det en backe som jag mätte till 230m med gps:en men jag körde endast 200m och hade 3min vila mellan. Den är riktigt jobbig eftersom den blir brantare och brantare och avslutas med ett krön. Eftersom jag har någon slags pollenastma så värmde jag upp ordentligt med både jogg och löp/hoppskolning. Efter en ordentlig uppvärmning går det betydligt bättre att belasta lungorna men fortfarande känner jag av det nu när gräspollenhalterna är så höga.

Passdata:


Jag tänkte köra 8 st men gick in i väggen efter 7st så då gav jag mig. Helt sjukt när man tänker tillbaks på när man var som bäst tränad i friidrotten. Då kunde man köra massvis av 200m intervaller på 30s med endast en min vila mellan trots att jag var längdhoppare. Nu går det visserligen inte att jämföra eftersom jag körde i en tuff backe men jag har inte alls den löpstyrkan längre.

Nu är det dags att komma tillbaks till verkligheten igen efter långledigheten. Men ska väl inte klaga eftersom jag bara har 1,5 vecka till sommarlovet :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar