onsdag 15 juni 2011

Dubbelpass!

Eftersom jag faktiskt inte kunnat träna de dagar jag velat de senaste dagarna pga jobb, studentmottagning osv fick det bli ett litet dubbelpass idag. Mitt gym ligger riktigt nära men dom öppnar bara riktigt tidigt två dagar i veckan vilket är lite klent. Så dagen började med ett styrkepass på Åkeshovs utegym...

Det är ändå rätt skönt att köra styrketräning utomhus. Man kan göra det mesta med ganska enkla redskap. Synd att vi inte har ett ordentligt utegym här i Bromma som dom har i Björkhagen.

Efter en heldag med idrottslärarkonferens begav jag mig till Sumpan för att träffa längdhopps/skidåknings-Andreas som var på tillfälligt besök eftersom han numer bor i Falun. Jag har inte gjort ett riktigt löppass sedan förra måndagen så det var verkligen dags. Planen var att köra någon form av snabbdistans och eftersom det regnat ganska mycket idag valde vi bort Ursvik pga att det torkar upp långsammare i skogen. Så platsen blev istället "2 sjöar runt" och vi planerade att springa två varv som skulle bli sammanlagt 9,2km men bestämde oss under passet att fortsätta så det blev en mil.

Jag hade faktiskt dålig koll på hur vass "Hedan" skulle vara i löparspåret men jag anade att han var rätt vass eftersom han var lite lättare än mig i steget när vi friidrottade ihop. Planen var att hålla 4:30 min/km tempo som skulle bli 45 min på milen. Men det visade sig ganska snabbt att det blev snabbare än så!

Passdata:

Vi höll riktigt stabilt och högt tempo hela vägen och kunde tom spurta sista kilometern. Jag hade inte räknat med att springa så pass snabbt idag men "Hedan" kändes riktigt vass och den spontana känslan var att jag var lite tröttare idag. Trots att det är sjukt jobbigt är det ändå "roligt" att springa med någon som är likvärdig eftersom man då kan pressa varandra. Så nu ska vi förhoppningsvis klämma in ett tröskelintervallpass nästa vecka. Får se om man får med sig Roosen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar