söndag 26 juni 2011

Midsommarsummering!

Sedan förrra inlägget har jag hunnit med massvis! Spelat min sista korpmatch för säsongen, kört 1km tröskelintervaller med Andreas, styrketräning, köpt golfutrustning (för 600kr på blocket, som hittat!), firat midsommar och slutligen idag sprungit nytt längdrekord!!!

Det enda som jag slarvat med har varit rullskidåkningen. Måste försöka köra ett pass snart eftersom det var ett tag sedan! Skärpning!

Iaf! Eter ett riktigt trevligt midsommarfirande uppe i Dalabygden planerade jag och Johan att köra ett löppass idag på självaste midsommardagen. Det fanns ett visst inslag av alkohol under gårdagen vilket gjorde att man kände sig lite småseg. Vi planerade att springa ca 15km i 5min/km tempo så jag hade endast med mig två miniflaskor med vatten i mitt vätskebälte. Vi satte iväg i planerat 5min/km tempo och segheten gjorde sig direkt påmind men det släppte efter ett tag. Efter att milen uppnåtts bestämde vi oss för att köra länge och när sedan 15km uppnåtts sprang vi ännu längre! Tillslut blev de planerade 15km hela 24km!!! Jag som sprang över milen för första gången i mitt liv förra sommaren hade nu sprungit 24km och det utan någon som helst energitillförsel! Tur var det att jag hade Johan med mig annars hade jag aldrig fått för mig något liknande.

Löprundan gick också i Borlänges finaste miljöer vilket gjorde det lite lättare. Söpnarby->Torsång->Ornäs->Barkargärdet->Älvrundan->Söpnarby.



Passdata:
Uppifrån sett: Sträcka (km), tid, snittpuls, kalorier och medeltempo/km.
Min måltid på Lidingöloppet är pappas gamla tid från -73 på 2:35:39. Det ger ett snittempo på 5:11 min/km. Det känns riktigt gött att redan nu orka 2,4 mil i 4:58min/km tempo. Även om rundan vi sprang idag innehåller lite uppförsbackar så går det ju inte riktigt att jämföra med LL:s tuffa bana och dessutom sprang vi 6km kortare. Men jag är helt klart på väg och att slå pappas tid känns inte längre lika svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar