tisdag 17 maj 2011

Lite bandreklam och Ursviks EXTREM 15km.

Vill först passa på att göra lite reklam för min lillebrors band som släppte sin första singel idag! De kommer även att spela på årets Peace & Love festival! Här kommer en länk till musikvideon men låten finns även på Spotify och Itunes!!

Klicka Youtube-symbolen för att kunna se videon i HD!


Till dagens pass! Eftersom jag spelade korpmatch igår (som för övrigt gick åt h-e) tänkte jag vila benen lite och köra gym. Men eftersom min löpkompis Johan inte kunde kuta någon annan dag idag bestämde jag mig ändå för att köra löpning med honom. Och herregud vilket löpartur...

Det har regnat ganska kraftigt till och från hela dagen. Men sedan precis innan jag träffade Johan i Sundbyberg så började det blixtra ordentligt och följdes av årets hittills värsta regn och hagelskur. Det gjorde oss rätt tveksamma på om vi skulle springa i Ursvik som var tanken eftersom det antagligen skulle vara rätt lerigt. Speciellt eftersom vi planerade att springa 15km extrem banan som verkligen går i extremt tuff terräng.

Men väl framme bestämde vi oss för att ändå testa 15km extremen eftersom det pågick en tävling på just den banan samtidigt. Ordet extrem fick sig en ny innebörd idag för mig. Banan är i särklass den mest kuperade jag sprungit i hela mitt liv. På största delen av banan är det riktigt tuff terräng som gör att man inte kan springa ordentligt... OCH... efter dagens extrema skyfall var största delen av banan i stort sett som att springa på en leråker. Ibland var det inte löpning man sysslade med utan någon slags parkour/stappling/halkning för att ta sig fram. Det tunga "föret" gjorde att musten formligen sögs ur benen. Tur att Johan är ett monster och orkade dra mig stora sträckor. Jag är fortfarande sjukt dålig på att springa uppför. Så vill ni knäcka mig i en löptävling så gör det i en uppförsbacke :)

Leråker var ordet....

Passdata:



Trots dagens extremt tuffa förhållanden höll vi ändå ett bra tempo. Ibland gick det liksom inte att springa utan man fick gå och tråckla för att överhuvudtaget kunna ta sig framåt...

Nu väntar ett gympass imorrn...får se hur benen mår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar