torsdag 5 maj 2011

Formtest inför Kungsholmen runt!

Gjorde under gårdagen ett sista kvalitetspass inför Kungsholmen runt 10km på lördag. Passet fungerade också som ett formtest för att se om den fina formen från förra veckan hållit i sig.

Det blev ett exakt likadant pass som jag gjort förut, nämligen 6x1000m med 90s vila mellan. Passet gick riktigt bra och det känns gött för självförtroendet att veta att kroppen är redo inför lördagen. Om man jämför med det förra likadana passet som genomfördes för en månad sedan så gick i stort sett allt bättre. Bla var jag i snitt 10s snabbare på varje intervall men hade både lägre snitt/maxpuls.

Passdata:


Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp taktiken på Kungsholmen runt som blir min första miltävling någonsin. Jag är bra sugen att testa att snitta på 4min/km och på så vis kanske spräcka dröm <40min. Men förnuftet säger att jag inte är tillräckligt bra för det än. Det kanske blir att ta den tiden på höstens Hässelbylopp istället som också är en snabbare bana.

Jag har alltid varit en person som hellre satsar än fegar i sådana här sammanhang. Men är det något som jag är bra på så är det att veta min kropps begränsningar...Tyvärr tror jag inte att jag grejar att hålla 4min/km i en hel mil trots att jag är grym på att plåga kroppen och ta ut mig maximalt. Så jag kommer satsa på att göra någonstans mellan 39:59-42:30 om jag inte går i väggen dvs...

Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar