onsdag 27 oktober 2010

Dagens löprunda...

...var med skräckblandad förtjusning man genomförde. Idag har varit en sådan dag där man inte riktigt känner sig 100%. Det är liksom något med kroppen som inte helt stämmer. Man känner sig extra trött och lite hängig. Egentligen kanske jag borde ha hoppat över dagens runda för att minska risken att bli sjuk. Speciellt då dagens väder var storm och regn! Så det var efter mycket om och men jag tog mig ut. Jag var inte ett dugg sugen med andra ord...

 Men jag har inte konditionstränat sedan i lördags så det var verkligen dags. Sen så har man väl förhoppningsvis lärt känna sin kropp så väl efter alla år med träning att man vet när man borde stanna inne istället för att träna.

Dagens runda: 8km, tempo 4min 22s/km.

Rundan kändes faktiskt hyfsad. Hade det inte varit för de yttre omständigheterna då hälften av rundan var i brutal stormmotvind hade jag nog kunnat hållit ett ännu bättre tempo. Dock är jag lite för tung för att prestera bra i löpningen. Jag väger trots allt över 6 kg mer nu än när jag var deffad tävlingslängdhoppare. Dock så är min överkroppsstyrka betydligt bättre nu och det behövs ju för att åka skidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar