söndag 24 oktober 2010

Träningsveckan som varit...

Mån: 
Stakintervaller på rullskidor 8x2min
Styrketräning med egna kroppen 

Tis: Vila

Ons:  Gym - Vasaloppsstyrka 
Jag och Marcus kör varje onsdag vasaloppsstyrka på centralgym.
Kul att ha en expert att sparra med!

Vi körde de gyllene 4 för längdskidåkare:
Chins 
Dips 
"Brutalbänk" (Jag och Mackan byggde en egen brutalbänk)
Raka benlyft
Sen toppade vi med rygglyft, situps på bosuboll och stakövning i cablecrossen.
Jag lyckades tom paja något i cablecrossen när jag körde, är det ett bra tecken?

Tor: Löpning 7km, tempo 4,30/km

Fre: Gym - med mer fokus på ben

Djupa knäböj (med stången fram)
Utfallssteg
Vadpress
Bencurl - baksida lår
Chins
Bänkpress
Axelpress
Bicepscurl
Rygglyft
Plankan

Lör:...

...bestod av stavlöpning upp och ner för det gamla sopberget vid hagaparken
Backen jag springer upp för är ca 430m lång.
Passbeskrivning:
Uppvärmning: jogg 2,5km, höll 4,15/km tempo
Intervaller: 12 st x 430m, tog ca 3min varje intervall. Vilan bestod av joggen ner.

Jag sprang lite väl snabbt de första intervallerna vilket gjorde mig så trött att min syn förvrängdes de tre sista intervallerna...
Som tur är hade jag mitt vätskebälte och en snickers som jag åt efter halva passet.
Totalt var jag ute i 2 timmar och avverkade sammanlagt 1,6 mil enligt min lånade garmin forerunner 205.
Bilden är från dalarna för två veckor sedan
då jag körde ett liknande pass.

                                                    
Idag söndag: VILA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar