onsdag 27 oktober 2010

Ny skidutrustning...

...inhandlades idag på Alewalds längdskidträff.

Jag har funderat länge för jag köpte trots allt en medelbra utrustning förra året. Dock så trodde jag inte när jag köpte den att jag skulle genomföra en Vasa året efter. Sedan har de gamla skidorna tagit en del stryk eftersom vinterföret i Sthlm inte alltid är det bästa + att de gamla pjäxorna nötts av rullskidåkningen i somras. 

Så idag hade de en längdskidträff på Alewalds kungsgatan med kunniga representanter från varje skidmärke och förmånliga priser. Det finns några sidor som säljer skidor billiga via nätet bla Pölder. Då ska man ange vikt och åkkapacitet osv så väljer de ut skidor åt en. Dock känns det lite riskabelt eftersom risken att spannet blir fel känns klart större. Så det kändes betydligt bättre nu när mitt spann blev ordentligt utmätt. 

Så numer är mina gamla Atomic Vasa Race mina andrahandskidor som jag kommer använda vid sämre skidföre.

De nya skidorna blev fjolårets värstingmodell  från Atomic, World Cup classic. Årets modell är något lättare men i princip samma skida och kostar dessutom 1000kr mer vilket inte kändes motiverat.


Köpte även ett par Salomon pjäxor, RC Carbon Classic.

Så nu kör man på likadana skidor som bla Anna Haag körde på i OS så nu kan man knappast skylla ett dåligt resultat på utrustningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar