onsdag 26 oktober 2011

Massa nya prylar!

Jag har sedan två veckor tillbaks börjat köra spinning på måndagar. Allt för att försöka variera träningen och få bättre syreupptagning. Spinning är en jäkligt sjuk träningsform egentligen... Man sitter med massa andra idioter på en cykel och trampar som en galning utan att komma någon vart samtidigt som man har en ledare som gastar åt en :) Jobbigt är det och faktiskt förvånansvärt otråkigt.

Idag blev det ett rullskidpass i höstvädret. Hösten är verkligen här på allvar och jag undrar hur många fler rullskidpass man kommer kunna köra denna höst. Dagens pass var rätt så tungt, speciellt backintervallerna var fruktansvärda!

Passdata:

Sträcka:
11,34 km
Hastighet:
15,36 km/h
Tempo:
03:54 min/km
Kaloriförbrukning:
838 kcal
Träningseffekt (TE):
3


Sedan har jag införskaffat en hel del nya prylar under hösten. Senast igår var jag in en vända till Alewalds på stan som hade Vasaloppsträff och köpte lite grejer. Jösses vilken hysteri det är på såna tillställningar och man blir mest bara stressad och irriterad över trängseln.
Knävärmare, vindskyddat underställ, tävlingsdräkt, pannband och skidhandskar är hittills inhandlade. Det lär bli fler grejer innan hösten är över :)

Sedan har jag också skaffat ännu en ny pryl som inte är så mycket av träningskaraktär kanske. Jag är ju lite av en prylnisse och har skaffat en ny mobil efter två år med en Iphone 3gs. Jag gillar ju Apples prylar och har varit nöjd med min Iphone nu i två år. Jag väntade spänt till deras utannonsering nu i höst men blev som många andra riktigt besviken över deras nya Iphone 4s. Maken till tråkig uppdatering gällande en telefon har sällan skådats. Så jag överger Apple nu för en stund och införskaffade en Samsung Galaxy sII, kul att få utforska Android!
Verkar vara en riktigt grym mobil!

2 kommentarer:

  1. Egentligen borde jag väl som den träningsnörd jag är kommentera alla dina nyinförskaffade träningsprylar. Men nä. Androidmobilen däremot! Galaxytvåan är kanske den bästa mobilen jag haft i min hand. Jag älskar den! Så, bra köp! Hoppas du blir lika nöjd som jag. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, det finns en prylnörd i oss alla :) Sjukt mysig mobil och jag ångrar inte en sekund att jag bytte från Iphone. Tokgillar formatet jämfört med en Iphone. Galaxyn är tunnare, lättare och har större skärm. Sedan gillar jag att Android är ett lite öppnare system :)

    Hoppas allt är bra med dig, grymt jobbat på markusloppet trots att det inte gick som du hade tänkt! Inte kul att springa med smärta. Jag "sprang" ju 12km med galen krampsmärta :)

    SvaraRadera