lördag 8 oktober 2011

Första stavlöpningspasset..

...för iår avverkades idag och jag hade glömt hur jävla skitjobbigt det var. Platsen för stavlöpningen blev Johannelundstoppen som ligger bortåt Hässelbyområdet. Förut hade jag planer på att jogga dit men det visade sig vara 7km dit. Så jogg ToR 14km + stavlöpning kanske är lite i det mastigaste laget så det blev att cykla dit istället vilket blev en perfekt uppvärmning.
Hjälmfrilla deluxe uppe på toppen :)
Jag kände mig ganska trött idag så jag tänkte köra lite lugnare och bara få en genomkörare. Men att köra stavlöpning uppför är knappast lugnt och jag hade nästan glömt hur jobbigt det är. Det var sådär spyjobbigt vilket inte alls är något vidare :) Johannelundstoppen var en helt okej plats att köra på. Backen uppför där jag körde var ca 160m lång och ganska brant vilket gör att man hinner bli bra trött innan man kommer upp. Jag tappade faktiskt räkningen men jag tror det blev åtminstone 8 vändor upp och ner.


Stavlöpning uppför är en brutal och riktigt bra träningsform. Så i takt med att höstlöven förstör möjligheterna för rullskidåkning blir det att mer och mer lägga in stavlöpning under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar