måndag 2 juli 2012

NY I Love You

Helskotta vilken bra vecka jag har haft i New York! Det är min fjärde gång i staden och frågan är om det inte var min bästa hittills! Det är något magiskt med den staden och det går inte att ha det tråkigt.

Dock har det blivit väldigt mycket skräpmat under veckan så nu gäller det att styra upp träningen igen! Herregud vad man skulle bli fet om man bodde i det landet...

Här är en egengjord stopmotionfilm från veckan i NY: Klicka gärna på Youtubelogon i nedre högra hörnet för att komma dit och se filmen i helskärm.




Lite bilder från veckan:














4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen tack Lina! Känns extra kul att det kommer från en bildkonstnär som du! Faktiskt är jag inte helt nöjd eftersom vissa av klippen är lite skakiga, hittade inget bra ställe att ställe upp mobilen på så då fick jag hålla i den för hand och det blev ju sådär :)

      Radera
  2. Ser härligt ut! =) Har aldrig varit i NY men är sjukt sugen på att åka dit. Kanske, kanske blir en trip redan i sommar. Något tips på schysst boende?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en otrolig stad på många sätt och vis. Det är ett ställe man någonn gång måste besöka i sitt liv enligt mig :)

      Det man kan tänka på är att det brukar vara hiskeligt varmt på sommaren så det är inte optimalt egentligen att åka dit då. Vi hade tur nu och hade faktiskt inte supervarmt förrän de två sista dagarna.

      Jag har väl blivit lite bekväm med åren och vill ha bra boende. Standarden är inte lika bra i Usa som i Swe heller. Men vi bodde på ett riktigt schysst ställe nu iår som faktiskt var riktigt prisvärt. Kanske inte låg på världens mysigaste ställe men det var nära till t-banan och priset kontra fräscheten vägde klart över. Det hette Yotel. Vi brukar boka paketresor med Expedia vilket brukar funka riktigt bra. Iår bokade vi faktiskt via amerikanska expedia och fick på så sätt billigare resa eftersom man betalade i dollar.

      Om du ska åka så hör gärna av dig om tips, jag börjar ju bli veteran nu i staden efter 4 besök :D

      Radera