söndag 15 juli 2012

Träningsplatå...

Jag känner att jag liksom hamnat lite på en platå gällande träningen... Både löpningen, styrketräningen och rullskidåkningen står lite still just nu. Det har väl sina logiska förklaringar givetvis...

En normalvecka består av 2 styrkepass, 2 löppass och ett rullkidpass. Och i ärlighetens namn blir det varken hackat eller malet. Vill jag utvecklas i något måste jag helt enkelt öka antal pass/vecka. Det räcker inte med 2 gånger i veckan och definitivt inte 1 gång i veckan...

Mitt träningsupplägg är både min styrka och svaghet. Svagheten är att jag givetvis tränar för lite och för spretigt, vill jag bli bra på en grej måste jag lägga ner mer tid på det. Samtidigt så är jag i en fas i livet där träning måste kännas roligt... Styrkan är att just nu tränar jag varje grej så pass sällan att man inte hinner tröttna :) På så sätt känns det rätt roligt att träna varje gång och det gör att jag genomgående har bra kvalité på de flesta pass jag kör.

Är liksom färdig med elitidrottsgrejen där man måste träna oavsett hur sugen man är. Så jag kommer fortsätta med mottot att det måste kännas kul och lustfullt att träna.

Däremot ska jag efter många om och men försöka satsa lite mer på löpningen nu inför hösten då jag tänkt köra några lopp. Kommer börja köra löpning iaf 3 gånger i veckan så får vi se om det ger några resultat i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar