tisdag 10 juli 2012

Första banpasset på i princip 6 år!

Har ju haft en långvarig småförkylning efter resan som gjort att jag varit rätt trött de senaste dagarna och inte orkat träna på så bra som jag egentligen velat. Men idag var det dags för ett tuffare löppass och valde att för första gången på i princip 6 år att köra på löparbana. Har i stort sett inte beträtt en löparbana sedan jag lade av med friidrotten men nu var det dags :) Det blev en sån nostalgikänsla när jag kom in på gamla "hemmatracken" i Dalarna. Man har gjort så många träningspass där som yngre och alla minnen kom tillbaks på en gång, härligt!


Vill få upp lite speed i kroppen så valde att köra 400:ingar med 1,5min vila mellan. Jag har inte gjort ett liknande pass sedan -08 så hade inte en aning om hur kroppen skulle reagera. Planerade att köra 10st men efter 7st höll jag på att börja gråta av trötthet så nöjde mig med 8st. Faktiskt höll jag ett riktigt skapligt tempo på alla intervaller men med facit i hand skulle jag ha haft längre vila mellan. När man kör så pass snabbt tempo behöver man lite längre återhämtning så kör jag igen kommer jag ha minst 2min vila. 

Passinfo:


Det var fasen roligt att köra banlöpning och jag fick lite mersmak. Så det kommer garanterat bli fler intervallpass på bana i sommar! Behöver få upp löpstyrkan i lite högre tempo och då är det helt perfekt eftersom det inte sliter lite mycket som att springa på asfalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar