torsdag 21 juni 2012

Semestertider = NY

Äntligen semester! Sommarlovslyxig som jag är så börjar jag inte jobba förrän i mitten av augusti, Boyyah!!

Och som det har blivit de senaste åren drar jag till New York imorrn och blir borta en vecka! Riktigt gött ska det bli! Sedan väntar 2 veckor uppe i Dalarna och sedan får vi se.
Det är svårt att misslyckas med semestern i NY!

Det som är så skönt med att vara ledig så länge är att man hinner träna så mycket man vill och orkar. Dock så finns det mycket annat som lockar och jag har ganska nyligen upptäckt ALE vilket jag blivit barnsligt förtjust i... Men det hör till sommaren att faktiskt få unna sig, vi har så otroligt få dagar per år som är fina nog att sitta ute och dricka öl i så då får man fanimej passa på!
Brorsan har bryggt egen ALE och också skapat sig ett eget ölmärke, Beer Patrol Is Go! Rikigt gött!
Ja, träning då? Mina veckoupplägg har sett ut ungerfär som följande: 2 löppass, 2-3styrkepass och ett rullskidpass i veckan. Egentligen ur konditionssynpunkt kanske det är för lite men just nu har jag inte motivation för att plåga migsjälv mer. Men under ledigheten ska jag försöka passa på att lägga in lite dubbelpass och liknande.

Har i veckan lyckats med bedriften att vägga i Ursviks Xtreme running. Har inte sprungit terräng på bra länge och banan var stundtals löjligt lerig och våt á la Tjurruset så det var riktigt tungt för att inte tala om alla backar. Dessutom hade jag slarvat med både kost och vätska under dagen så efter 8km ville inte kroppen mer och det var läskigt att jag var helt orkeslös under cykelturen hem efteråt...

Också lyckats klämma in ett bra rullskidpass igår och ett styrkepass idag.
Riktigt gött att åka rullskidor i det fina vädret som var igår.

Man får passa på eftersom det inte blir så mycket träning i NY, ska försöka få till en löptur i Central Park likt förra året iaf :)

Nu får ni alla ha en underbar midsommar! Jag kommer spendera min i ett flygplan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar