torsdag 3 januari 2013

Livet som nybliven småbarnförälder och skidmotionär...

...är helt underbar! Man vill knappt slita sig från vår söta lilla Junie härhemma. Däremot inser man ju att träningen blir svårare och svårare att få till.
Världens stoltaste farsa!
Hade förhoppningar nu under den första pappatiden att kunna smyga iväg till de närliggande spårsystemen här i stan men nu har ju i stort sett all snö smält bort. Så det har blivit lite diverse träning här i närheten av hemmet, bla gym, stakexpander och idag skidåkning på en närliggande äng där det fortfarande fanns snö.

Är så himla skönt att kunna vara hemma både på jullovet och sedan två extra veckor pga de första pappadagarna. Pga det finns det nu lite tid över för träning men jag undrar hur det blir när jag börjar jobba igen den 21/1? När man har slutat jobbet vill man ju inget annat än att komma hem... Får försöka kompromissa så gott det går.

Kommer antagligen ställa upp i mitt första seedningslopp snart. Grotfallsrundan går den 13/1 i Grängesberg/Dalarna. Förhoppningsvis funkar det med familjen... Däremot har jag ingen aning om hur formen är eftersom det knappt har blivit någon skidåkning på sista tiden och antagligen inte blir så mycket fram tills dess. Jag får helt enkelt åka på rutin och glädje :)

2 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos! :-) Stort grattis!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Majken! Du anar inte vilken lycka som väntar dig :)

      Radera