torsdag 24 januari 2013

Liket lever...

Det verkar som att säsongen inte riiiktigt är över än... Det är nämligen så att vi åker upp mot Borlänge nästa helg och av en slump körs Bergebo Ski Marathon då :)

Bestämde mig för att köra eftersom så många kompisar kör. Bla träningskompisarna Jimmy, Andreas och även Björn. Ska bli roligt att köra ett lopp helt utan krav tillsammans med polarna.

Trots att säsongen blivit som den blivit skulle jag tycka det var skönt att iaf få chansen att göra ett helt lopp utan massa strul. Har faktiskt hunnit med tre skidpass sedan Grotfallsrundan för snart två veckor sedan och visst har jag fortfarande speeden kvar i skidåkningen. Men tyvärr är det så att den totala avsaknaden av långpass gör att jag knappast kommer hålla under ett helt Skimarathon. Men kommer starta längst fram med både Björn och Andreas som satsar stenhårt mot led 2 så tar deras ryggar så får vi se hur länge kroppen pallar. Att fega är ej min melodi!

På dagens pass i ett svinkallt Ursvik så kändes kroppen ganska bra. Däremot fick jag kramp i benen redan efter 1 mil. Har varken kört benstyrka eller löpning på bra länge och min kropp bryts ner så sjukt fort. Jag funkar så att jag måste köra mycket och ofta för att underhålla kroppen annars tappar jag direkt.

Började med två varv runt ursviks 5:an och eftersom slingan är kuperad försökte jag trycka på i diagonalen så så ofta och mycket jag bara kunde. Första varvet gick på 18:07 och andra varvet då jag tryckte på mer gick på 16:45. Trots isskyla och normalföre så är mitt andra varv det överlägset snabbaste här i Ursvik. Fortsatte sedan passet med två varv endast stakning. Sjukt jobbigt uppför alla backar men bra uthållighetsstyrketräning. Varven gick trots allt på 18:30 styck och då gick jag upp för de två brantaste saxbackarna.
Lite småkyligt var det allt :D

Får se vad det blir av denna lilla minisatsning mot Bergebo då...

1 kommentar: