torsdag 6 september 2012

För lite...

... rullskidåkning har det blivit. Trots att jag redan med råge passerat 2011:s totala antal mil. Det blir ca en gång i veckan och då blir det oftast något slags mellanmjölkspass på ca 2 mil. Känner att jag fastnat lite i den lunken men samtidigt är det på ren svenska skittråkigt... Får tvinga mig ut på de passen... Tacka vet jag skidor på snö, inte ens samma sport :)

Annars börjar ju Sthlm Halvmarathon närma sig med stormsteg. Snart bara en vecka kvar... Och hur är löpformen då? Faktiskt riktigt bra för att vara mig. Har på senaste tiden gjort mina bästa löppass någonsin så formen ska det inte vara något fel på. Problemet ligger i att jag har inte den blekaste aning om jag kommer hålla en hel halvmara. Om jag ska gå under 1:30 måste jag hålla ~4:16-17 min/km. Den hastigheten vet jag att jag kan hålla ett bra tag men kommer jag klara mig från kramp är den stora frågan? Jag kommer bomba på så får vi se hur länge det håller. Kommer starta i Grupp A, alltså samtidigt som eliten (och ~2500 andra) så det viktigaste blir att inte dras med i tokrusningen i början.

Hösten har ju tågat in på fullaste allvar, det var som att fälla ner en ridå efter sommaren. Även om det är trist att sommaren är slut är höstluften den bästa att träna i. Svalt så man slipper svettas arselet av sig och låg pollenhalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar