fredag 10 augusti 2012

Sötebrödsdagarna 2012 är snart till ända...

Sista veckan innan jobbstarten nu. Det känns faktiskt okej även om det är ohyggligt skönt att vara ledig... Men man får väl inte klaga som haft 2 månaders semester :)

Har ju också tränat på som ett jehu de sista 4 veckorna. Kört flera dubbelpass i veckan och det känns riktigt bra att kunna göra en sån här bra träningsperiod inför hösten. Min kropp svarar bra på mängd och nu har jag gett mig fan på att syreupptagningsförmågan ska bli bättre. Skam den som ger sig!

Det har märks så tydligt i sommar att jag knappast är någon uthållighetstalang. Tex när jag kört 1km löpintervaller med andra duktiga löpare håller jag i 500m, sedan när flåset tar över så pallar jag inte längre. Kan jag bara förbättra mig liiitegrann kommer det göra underverk i skidåkningen. Styrkan känns också bättre än på bra länge och det märks i stakningen att det gett resultat.

Har varit betydligt flitigare med rullskidåkningen 2012 också. Är redan ifatt och förbi den
totala mängden rullskidåkning jag gjorde under hela 2011.
Är ju en riktigt gottegris i världsklass när det gäller det mesta och denna sommar har nog varit värre än vanligt :) Inte hållt igen ett skit utan bara ätit på som en galning. Tur att man har tränat på bra, men nu vankas det snart löptävlingar och då ska jag försöka deffa bort ett kilo eller två. Det gör stor skillnad för mig i löpningen.

Tex idag har jag grundat med det här...
...och ska snart trycka i mig en sån här :)
Riktigt gött med handbollen nyss också! Så osvenskt att verkligen höja sig när det gäller! Det är något vi borde lära oss av jänkarna som har ett jävlar-anamma och alltid höjer sig när det väl gäller!

2 kommentarer:

  1. Kul att det går bra med träningen. Det blir ett grymt vasalopp för dig med all denna sommarkörning. Intressant att du också är ett litet fetto i sinnet. Även jag. Ska genast ge mig ut på jakt efter den där Ben n Jerry smaken. Har inte sett den förut. Jag prövade lite deffning i juli. Det gick okej men var riktigt trist. Är man dock strikt hjälper det ju i löpningen mycket. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Det känns riktigt gött. Skönt att vara ledig som länge för då har man verkligen tiden till att träna. Vi får väl se med Vasan :) Ja, herregud... Om jag inte hade mina halvtanorexi-vietnamesgener vore jag ett riktigt fetto :) har tryckt 4 semlor i rad en gång, slå det :D

    ja, Det fanns massa nya smaker på min lokala coop så håll utkik. Som tur är deffar jag ner mig rätt lätt också och det gör STOR skillnad i löpningen.

    SvaraRadera