onsdag 15 augusti 2012

Dålig kropp...

Ryggen min protesterar just nu och jag har stundtals riktigt ont... Det känns lite knäckande att ha en så pass dålig rygg vid endast 30 års ålder. Men det är ju så.... försökte jaga en friidrottskarriär förr och då fick ryggen ta för mycket stryk...

Men anledningen till att jag har ont nu tror jag beror antagligen på något av följande:

- Antingen beror det på att jag ökat träningsdosen ganska mycket de senaste veckorna.
- Eller så beror det på att mina nya mängdträningsskor. Har aldrig förr haft ett par helt neutrala löparskor förut och faktiskt så pronerar jag en del med höger fot.

Ska prova att byta skor nu ett tag så får vi se om det försvinner.

Annars är jag också rätt besviken pga uteblivna resultatförbättringar gällande löpningen. Mina två löparmål Stockholm Halvmarathon och Hässelbyloppet är bara runt hörnet och jag tycker inte att jag förbättrat mig något speciellt alls i löpningen. Ska bla springa Bellmanstaffetten (5km) om en vecka och jag har kört lite snabbdistans nu på senaste tiden med inte alls för imponerande resultat. Hoppas iaf kunna göra under 20min på min sträcka.  Grejen är att jag gjorde sub 20min på 5km för några år sedan med mycket mindre träningsmängd.

Är helt enkelt ingen långskubbare. Intervaller och explosiva grejer är helt enkelt min grej. Får jag bara liksom en liten paus mellan något jobbigt kan jag köra på riktigt bra igen. Men det här malandet under längre tidsintervaller pallar jag liksom inte.

Målet på Hässelbyloppet i oktober är att klara att göra under 40min på milen och det känns rätt avlägset just nu. Men vi får se, ska försöka skärpa mig lite i kosten och gå ner 1-2 pannor så brukar det känns aningens lättare.

Helt enkelt mer min grej, även fast att detta var ett 
dåligt hopp :D (Från Portugal 2005)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar