tisdag 21 augusti 2012

Bättre...

Äntligen är jag bättre i ryggen... Men jag måste erkänns att jag faktiskt tagit Voltaren... Det gick så långt att jag knappt kunde sova på nätterna för det gjorde så jäkla ont varje gång jag vände mig. Inte ätit voltaren på flera flera år men nu så var det så pass illa att jag var tvungen. Samtidigt har jag försökt undvika allt som belastar ryggen och det har genast blivit bättre. Tom så bra att jag förmådde mig att testa att köra ett rullskidpass idag för första gången på två veckor. Det kändes faktiskt bra och ryggen är inte värre efteråt så det går åt rätt håll.

Annars stundar ju Bellmanstafetten på torsdag. För er som inte känner till tävlingen så är man 5st i varje lag och alla springer 5km var. Jag har aldrig förr tävlat på 5km så det är med skräckblandad förtjusning man ger sig in på detta... Planen är att iaf gå under 20min på min sträcka. 

Det kanske börjar hända lite nu för jag gjorde ett riktigt bra intervallpass i måndags. Körde 6x1000m med endast 60s vila mellan. Tiderna blev: 3:48-47-46-44-46-43.

Har faktiskt aldrig lyckats hålla så bra tempo med så pass kort vila. Ändå är jag inte direkt toppad just nu och väger lite för mycket så det känns lovande. Kan jag fortsätta träna på bra och deffa lite kanske Sthlm halvmarathon den 15:e september går vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar