lördag 16 juni 2012

Nykittad...

Eftersom man nyligen fick lite slantar över tog jag tillfället i akt och unnade mig lite nya grejer. Framför allt behövde jag ett par nya mängdträningsskor. Har varit supernöjd med mina Mizuno wave elixir 6 som jag haft i ett år nu.
Bra grejer! Men...
Men dämpningen i framfoten är enligt mig lite i det hårdaste laget. Egentligen kanon eftersom jag gillar direktrespons från marken men efter långpass på asfalt har jag blivit lite öm i mina knän. Tror det är kombinationen av den hårda dämpningen och att jag försöker landa på framfoten som är boven.

Testade några olika skor men fastnade för den nya New Balance 890 som ska vara en av de lättaste "väldämpade" skorna på markanden. Eftersom också Malin skrivit gott om skorna blev valet ganska lätt. Den har grymt bra löpkänsla, känns väldämpad men även lätt och smidig.


Kunde givetvis inte hålla mig så införskaffade även lite annat smått och gott. Bla nya terrängskor från Salomon och ett par Nike Free. Jag har hittills inte hakat på barfotatrenden vilket egentligen är jättekonstigt eftersom jag älskar att gå runt barfota. Dom sitter som ett smäck på foten och det känns verkligen som att vara barfota. Kommer dock i första hand promenera och använda de på gymmet sen får vi se om jag provar att springa lite i dom senare.

Annars då?

Det jäkligt gött att jobba sin sista dag på måndag sen väntar lite mer än 8 veckors underbart SOMMARLOV!

En härlig resa stundar snart i början av semestern...

Trist att Sverige åkte ut fotbolls-Em. Men har aldrig sett Sverige göra så många individuella misstag som nu under EM. Det håller inte på den nivån. Men ärligt... Sverige hade ändå inte haft en endaste suck mot tex Spanien eller Tyskland.

Har börjat lyssna på musik igen när jag springer ensamma långpass. Faktiskt helt okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar