söndag 10 juni 2012

Träningslunk...

Ja, träningen tuffar på hyfsat, dock är det mycket som händer så här i början av sommaren. Det nalkas sommarlov vilket ska bli helt otroligt skönt som vanligt! Annars är det annat som lockar än tränings just nu, Em i fotboll och dricka öl i solen tex :)

Tyvärr har jag en riktigt svacka i rullskidåkningen just nu. Kände mig riktigt pepp i början av våren att komma igång med rullskidåkningen men just nu är motivationen riktigt bristfällig. När man väl kommer ut är det helt okej att köra men just innan man ska ut svider. Får försöka styra upp mer gemensamma pass!

Ska försöka tvinga mig ut en gång i veckan iaf så man inte tappar för mycket. Har faktiskt redan lyckats köra 25 mil på rullisar iår och jämför man med förra året då jag totalt körde 31 mil så är det ju riktigt lovande!

Annars känns löpningen riktigt bra just nu och jag känner mig riktigt peppad att köra tävlingar till hösten! Ska försöka klämma in både halvmaror och millopp. Under 1:30 på halvmaran och under 40 på milen känns som rimliga mål nu när löpningen gått över förväntan.

Är lite sugen på bla: http://www.stockholmkvartsmarathon.se
                                http://www.stockholmhalfmarathon.se
                                http://www.tallbergmarathon.se/
                                http://www.lidingoloppet.se/
                                http://www.tjurruset.se/start/
                                http://www.hasselbyloppet.se/start/

Dock kommer det bli svårt att hinna med allt och mina stora mål är Lidingöloppet och Hässelbyloppet. Jag är anmäld till Tjurruset men inser nu att det nog kommer bli svårt att klämma in det mellan de två loppen...

Avslutar men en hemsk film från Tolvanloppet. Det här är efter 10km och i slutet av en av loppets värsta backar... Man är inte direkt pigg med andra ord. Men det roliga är att jag har ingen direkt långlöparstil utan studsar mest framåt med min kobenta stil :( Jag är den orange:a killen 6min in i filmen (kameramannen krånglar just då så filmen är lite skakig :))

9 kommentarer:

  1. Var du möjligen ute och åkte rullisar på Ekerö idag i en orange t-shirt? Nyfiken...

    SvaraRadera
  2. Det stämmer mycket bra :) Man blev omsvischad av många cyklister, var du månne en av dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mötte dig när jag försökte tråkla mig fram bland turister på väg hem in mot stan, ungefär mitt emot slottet... Så jag stod i princip stilla. Såg bra ut =)

      Radera
    2. Jaha... Där ser man, minns att jag blev omsvischad av lite cyklister precis där :) Tack och detsamma får man säga :) Lagt ner skidåkningen helt?

      Radera
  3. Vilken fantastisk hejaklack ni hade på Tolvanloppet!
    Tipsar om Vansbro Marathon, finns både som hel och halv variant, och ska vara helt fri från asfalt. 5 juli:
    http://www.vansbromarathon.se/
    Variation brukar vara bra recept om man har klent med motivation. Går det att hitta nya rundor? Boka tid med en kompis som du inte träffar tillräckligt ofta – funkar ju lika bra om den andra cyklar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt roligt att springa det loppet för det är folk längs hela vägen som hejar och tjoar!

      Jaha, låter intressant med Vansbro, ska kika loppet! Tack för tipset.

      Jo, jag är väl kanske också lite dåligt på att variera mig gällande rullskidåkningen. Men oavsett hur tråkigt det är måste jag försöka hålla i det. Alla kan ju inte träna lika varierande som du :)

      Radera
  4. Hej, jag kommer att åka rullskidor från Drottningholm i morgon från kl.19. Det blir mellan 2 och 3 mil. Du får gärna hänga med om du vill (din tid i Vasan skvallrar dock om att du är bättre än vad jag är). Armel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå och tack för erbjudandet!

      Tyvärr tar jag en vilodag idag men gärna en annan gång. Det går alltid att köra så både får bra träning. Vad har du för rullisar?

      Radera
    2. Tur att du inte kunde eftersom jag fick kasta in handduken pga ryggsmärtor. Tränade ett corepass på jobbet över lunchen och efter det var ischiasnerven inte alls nöjd. Har åkt mycket rullskidor senaste tiden (50 mil sen Vasan) vilket jag har känt har slitit en del på ryggen. Nu blir det att stretcha ordentligt och hitta alternativ träning.

      Åker på Swenor Fibreglass med 2:or. Funderar på att köpa ett par 3:or eller 4:or till mina gamla, gamla Elpex.

      Radera