söndag 3 juni 2012

Veckan som varit...

Försöker träna på så mycket jag kan just nu. Skönt att vara igång igen på allvar och att Tolvanloppet gick jättebra. Dock har jag rätt mycket problem med pollen nu igen. Nu är det inte andningen som strular utan mer allmäntillståndet. Jobbar dessutom utomhus hela dagarna så man är alldeles tjock i hela skallen när man kommer hem och blir väldigt trött. Sover riktigt djupt på nätterna och är otroligt trött på mornarna.

Idag var en sådan dag. Sov som en klubbad säl och vaknade med känslan att ha blivit överkörd av en buss. Ville mest vara hemma och spela Diablo III (Ja, tv/dataspel är ett av mitt stora intressen) vilket är sanslöst vanebildande och otroligt stimulernade...

Men nej, det vankades snabbdistanspass på rullisarna 1h ute på Ekerö. Har ju inte kört så mycket rullisar på senaste tiden och rapporter sades att Pontus som var med och körde (tidigare topp 500 på Vasan) var i sanslös form och det besannades med råge. Klubbpolaren Andreas knäckte stavspetsen redan efter 1,5km så kvar blev Pontus och en livrädd liten Vietnames... Han satt iväg i högsta fart och trots att jag hade något lättare rull på skidorna fick jag verkligen maxa för att hänga med. Han sparkade verkligen stjärt med mig och jag var helt utpumpad efter en mil. Så de sista 6km var kroppen som spagetti och jag hade inget att sätta emot :(

Man börjar verkligen inse vad som krävs för att utvecklas och det känns som jag nu nått en liten platå i min skidutveckling. För att nu bli bättre kommer jag få slita häcken av mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar