måndag 26 december 2011

2 dagars skidåkning blev det...

...innan vädret förstörde allt!! Efter nattens +8 grader och stormvindar chansade jag ändå att åka upp till Bergebo och hoppades på mirakel. Men det var helt oåkbart efter mildvädret och stormen hade gjort att det låg träd och massa bråte över hela spåret. 2 sketna dagar var det man fick i spåret innan vädret förstörde allt... Vädret väntas heller bli så mycket bättre förrän efter nyår heller så då kanske Skidstadion i Falun med konstsnön är enda chansen...

Åkte tillbaks men svansen mellan benen och snörade på mig löparskorna istället och sprang 12,5 km istället och höll på att avlida eftersom jag hybrisöppnade med alldeles för högt tempo :)

Dock har jag efter de två dagarna och 4,5 mils stakning lite ömmande armbågar och blåsor i händerna så ska försöka ta mig till gymmet istället imorgon.

Varför är det så att när man vill att väderprognosen ska hålla så blir det ofta tvärtom.... Men när man hoppas på att den inte stämmer så stämmer det fanimej alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar