tisdag 19 juli 2011

Semesteruppdatering...


Har så smått smugit igång träningen nu under min lugna del av semestern. Om jag ska vara helt ärlig känns det inte som jag tappat speciellt mycket efter det två veckor långa träningsuppehållet. Jag hade medvetet en riktig hård träningsperiod precis innan uppehållet för att bli rejält nedtränad. Med facit i hand var det nog rätt bra gjort eftersom jag inte tappat något i styrka och löpningen känns riktigt bra. Det enda som jag slarvat med är rullskidåkningen som jag måste återuppta snarast...

Angående löpningen har jag ju jobbat lite på att förändra min löpstil. Vill få bort min studsiga sprintteknik till en mer effektiv långlöpningsteknik. Jag har mixtrat lite med framförallt fotisättningen och förhoppningsvis hittar jag något bra snart. Kommer fortsätta mixtra nu under ett tag för att sedan utvärdera. Idag testade jag en teknik där jag verkligen bara landar på fotbladet och har en riktig aktiv fotisättning. Tyvärr har jag sovit riktigt kasst de senaste dagarna och idag badade jag tre timmar på äventyrsbad med småkusinerna samt tröck i mig en megaportion kinamat bara 1,5 timme innan löpturen så jag vet inte om det var den nya löpstilen eller de yttre förutsättningarna som gjorde löpturen jobbig...

Eller så kan det vara så att man helt enkelt inte är gjord för sporten som jag sagt så många gånger förut :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar