söndag 3 mars 2013

Vilken skidhelg!!!

Men i första hand gläds jag otroligt mycket över mina kompisars bedrifter på Vasaloppet! Har varit väldigt roligt att följa loppet från soffan den här gången.

Måste bara börja berätta om träningskompisen Pontus lopp! Vet ju att killen har kapacitet men det han gör idag är sjukt! Han gör riktigt dålig backe från led 1 och ligger endast på plats 627 i Smågan. Sedan börjar det smått otroliga! Han kör resten av loppet solo och plockar nästan 400 placeringar och går i mål som 231:a man! Hade han lyckats i backen och fått några bra ryggar är jag övertygad om att han grejat elitledet...! Att jag tränat med den killen under året och även pressat honom på många pass känns just nu helt osannolikt!! Men det gör även att man faktiskt börjar fundera lite över sin egen kapacitet...

Björn gör en heroisk insats från led 3! Är på plats 1529 i Smågan och gör sedan en galen upphämtning... Plockar 636 placeringar och går in på plats 895! Hatten av!

Klubbkompisen Andreas gör också en dålig backe men plockar totalt 238 placeringar längs vägen och grejar äntligen topp 1000! Plats 956! Andreas har haft mycket otur med sjukdomar under hela året och det är grymt starkt att han åker så pass bra! Om han får vara lite mer frisk och spolar kröken till nästa år är det topp 500 som gäller :)

Mandus har efter en extremt kort träningsperiod i Norge prickat formen och dunkar in på plats 650!!

Fia gör sitt bästa lopp någonsin och kommer in som 35:e dam!

En av mina närmaste kompisar Jonas Friberg plockar i sitt första lopp totalt 755 placeringar och går i mål som 3726:a.

Kan egentligen fortsätta hur länge som helst... Tex kompisarna Jimmy och Roger gör återigen riktigt bra lopp! Dagens ros går också till en annan av de närmsta kompisarna Marcus som Vasadebuterade från led 10 och gick i mål på strax över 10h :)

Johan Olssons lopp på VM är bland det värsta jag sett! Det ska inte gå!

Det är bara att ta av hatten för dessa grymma prestationer och det gör mig otroligt inspirerad att utvecklas som skidåkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar