måndag 25 mars 2013

Blogguppehåll!

Har som ni märkt haft ett litet blogguppehåll nu på lite mer än 3 veckor. Har väl egentligen inte haft något vettigt att tillföra på senaste tiden men är ändå förvånad över det stora intresset som finns för denna blogg! Det har faktiskt hänt en hel del sedan sist:
  • Är en av de få utvalda som lyckades fixa en vasaloppsplats. 
  • Lyckats komma över ett par handplockade kontraktsskidor från Atomic
  • Ska byta klubb till Tureberg
Jag förstod direkt efter förra årets hysteri att Vasaloppsplatserna skulle ryka riktigt fort så jag hängde på låset kl 08.00 den 17:e när startplatserna släpptes. Men att det skulle ta 10min kunde inte ens jag förutspå... Jag gillar ärligt talat inte denna hysteri men det var väl egentligen bara en tidsfråga innan det skulle bli såhär. Tittar man på alla världens stora och populära lopp ser det ju likadant ut. Tex New York Marathon är ju så Überpopulärt att där lottas platserna ut... Birkebeiner tar ju bara någon minut innan det blir fulltecknat... Berlin marathon... Ja, listan kan göras lång!

Sedan har jag ju två par tävlingsskidor som tyvärr inte riktigt levererat. Det här med att få skidor som går bra känns som ett rent lotteri. Kanske har jag bara haft otur men att lyckats pricka in ett bra par från en vanlig skidhandlare tror jag är svårt. Lyckligtvis har jag precis fått tag i ett par handplockade kontraktsskidor (Atomic world cup feahterlite) från en elitåkare. Han behövde rensa lite i skidparken eftersom han skulle få nytt till nästa säsong. Det ska bli sjukt spännande att se hur de går! Skidorna har riktigt hårda och höga spann så det återstår att se om jag orkar trycka ner dom i diagonalen. Om inte annat får det bli ett par stakskidor.

Sedan kommer jag inför nästa vinter göra ett klubbyte. Har ju kört för Sundbyberg denna vinter. Bytte till dom mest pga träningskompisen Andreas men även för att man kan få sina startplatser betalade om man grejar topp 1000. Dock så finns vissa ytterligare krav för att få pengarna tillbaks vilket jag inte riktigt känner att jag hinner nu med familj och allt. Sedan har jag knappt varit involverad i Sumpan som förening utan mest tränat med Andreas och Pontus som kör för Tureberg. Därför beslutade jag och Andreas att helt enkelt byta till Tureberg istället och försöka väcka den föreningen till liv igen. Trots allt finns Stockholms 2:a och 3:e bästa vasaloppsåkare i Tureberg vilket är imponerande!
Dom tre Turebergsmusketörerna efter ett fint långpass i vårsolen.
Att det sedan kommer gå att åka skidor i Sthlm till påsk är helt unikt! Jag har faktiskt kört några pass nu på senaste tiden och ska försöka klämma in ett par skidpass till påsk eftersom man drar till dalarna då.

Avslutar med två bilder från målgången av Stafettvasan. Ser väldigt glad ut trots att jag körde loppet som en röv.

1 kommentar:

  1. Hej Håkan!
    Jodå, visst blev det det. :) Öppet spår på 10:50 och jag är så sjukt nöjd. (Mer om det kan du läsa här: http://majfluga.blogspot.se/2013/02/oppet-spar-2013-check.html?m=1 )

    Nu är det Vätternrundan nästa på utmaningstavlan. ;)

    Tack, hon är min sol.

    Heja på själv, och lycka till.

    SvaraRadera