torsdag 1 mars 2012

Torsdagsbestyr...


9 kommentarer:

  1. Härligt, det ser mysigt ut där nere i källaren. Imorgon kväll ska jag också valla. Verkar ju bli kanonväder :)

    SvaraRadera
  2. Jösses vad snabb du är på att valla! ;) Vad beslutade du dig för till sist, blev det pulver direkt på HF80, eller körde du ett varmare paraffin mellan?

    SvaraRadera
  3. Snabb som en motorbåt :) Det blev faktiskt först ett laget grafit dubbelinvärmt, ett laget HF80 dubbelinvärmt sedan lade jag faktiskt Racewax h2 (-6--10) på topp sedan avslutades med pulver. Hur gör du?

    SvaraRadera
  4. Ja, det har tagit liiite längre tid än 46 sekunder för mig, men vi har gjort väldigt lika. Körde också grafit, HF80 och pulver direkt på det. Också Racewax men Microfibern (fick ett stalltips från Mr Racewax och efter det vågade jag såklart inte tänka själv... :) ). Hoppas vi har skidor snabba som spjut på söndag! Jag som är ute lite längre tid lär säkert få en del sug när det blir dagsmeja, men det är ju svårt att valla för allt.

    Verkar ju som din form är på väg fint inför söndag, ny rekordtid på gång tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha..spännande! Vet inte riktigt varför jag la Racewax h2 innan pulvret men fick bara en magkänsla. Jag körde också microfibern! Första gången jag provar, korkade du ut pulvret själv? Jag körde med handkork och har inte en susning om jag gjorde rätt :)

      ja gud ja, 6:08 ska jag kunna göra sovandes. jag är snabb det vet jag men det gäller att disponera loppet bra också så jag vågar inte hoppas på en tid egentligen. Men att säga att man gjort 4h någonting på Vasaloppet vore drömmen!

      Själv då? Klart du siktar på pers också?

      Radera
  5. Just det, h2 skrev du jag. Fick en stunds hjärnsläpp (andats för mycket fluorångor? :) ) och tänkte det var pulvret. Men då har vi ju fortfarande väldigt lika, förutom det varmare paraffinet då. Jag kommer säkert svära i Hökberg över att jag inte la på det. :)

    Jo, handkorkade ut microfibern. Besökte Racewax monter förra helgen, så jag fick se hur han gjorde. Just Microfibern sa han att den kan vara svår att se att man fått på (de andra pulvren ska tydligen bilda en tydligare/mer synbar hinna), men om man gnuggar in så att man får upp lite värme i belaget och märker att den fäster så ska det visst vara grett. Vi får väl se om det stämmer. Men det är spännande med pulverpremiär eller hur? :)

    Ruggigt så snabb du är, imponerande! Jag håller tummarna för sub5 för dig på söndag!! Jag gör ju Vasaloppspremiär, så det blir lätt att persa. :) Har också tagit det lugnt med tidsambitioner med respekt för att jag har noll koll på hur mycket längre tid det kommer ta till Smågan jämfört med Öppet spår. Jag kör på så gott jag kan så får det väl bli en referenstid/-placering att förbättra till kommande år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske får sota för att ja la på det om det håller sig kallt hela vägen... jag tror nämligen det kan bli någon grad varmare än prognosen, framförallt närmare lunchtid men jag kan ju ha fel :D

      Men då verkar det som jag gjort rätt med microfibern. Värmde faktiskt korken lite på vallajärnet innan för att vara säker på att jag fick upp någon värme alls. Ja, verkligen! Hoppas på att skidorna går som spjut nu! På mitt seedningslopp där jag grejade led 2 hade jag faktiskt ganska kassa skidor så det finns mer att ge!

      Tack! jag gör faktiskt också Vasapremiär! Åkte ÖS förra året som för övrigt var min första "skidsäsong" sedan typ 5:an kanske :) Det är det som oroar mig att jag inte kommer hålla hela vägen eftersom det kommer gå ruggigt fort från led 2 i början...

      Trist med köerna för er lite längre bak men det är också en del av charmen. Nästa år kommer du vara framseedad ska du se!

      Radera
    2. Oj shit vilken utveckling du har haft!! Just det, det blir fullt ös medvetslös uppför första backen för er ja. Men det går säkert bra, du har ju förtjänat din plats i den ledet kom ihåg det.

      Jo, jag hoppas på lite mer fart nästa år, men i år är jag ju faktiskt inte snabbare än led 7, så det blir säkert bra. Kanske får passa på att njuta medan det varar. :)

      Radera