måndag 14 mars 2011

Jag får väl...

...härma alla andra träningsbloggar och beta igenom den lista som florerar just nu...

Ska kanske försöka skriva om de flesta om jag orkar :)

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klarar jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…

Vad har jag annars gjort sedan Vasan? Jo jag har faktiskt slagit personbästa i långlöpning! I söndags var jag och Johan "långkutarn" Roos ute och sprang Bromma runt. Vi lyckades springa nästan 14km! Helt sjukt! Men jag är helt trasig i benen idag för jag är inte van att springa ens i närheten av så långa sträckor! Det är också bara andra löppasset på över två månader så jag är lite impad över mig själv. Trots flera rejäla stigningar, trappor och stundtals blankis som gjorde att man fick trippa fram höll vi ändå ett snitttempo på 4:55 min/km

Annars tuggar jag på med styrketräningen som går sjuuukt segt. Känns som att all kraft bara runnit ur mig efter Vasan. Tror fortfarande jag är ganska mentalt trött och inte riktigt orkar pressa mig. Men det kommer..förhoppningsvis. 

2 kommentarer:

  1. Bra sprunget! Det kanske finns en långlöpare i dig trots allt?

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Dock känner att min gräns går vid ca 4 min/km tempo. Jag har tyvärr ingen motivation för träningen som krävs att bli bättre än så :D

    SvaraRadera