onsdag 23 mars 2011

Cirkelfys och Intervaller...

Gårdagen bestod av ett cirkelträningspass från helvetet. Det var fullt ös i en timme som gällde. Dom muskelgrupperna som fick jobba mest var triceps och benen. Men jag gillar cirkelträning, du får både styrketräning och konditionsträning samtidigt!

Idag blev det dock ingen innebandy utan jag försökte ge mig på lite intervaller för att få känna på lite högre löptempo. Passet bestod av 6x500m intervaller med 1 minuts vila mellan. Intervallsträckan bestod av ca 200m platt löpning och 300m i svag uppförsbacke. Jag körde intervallerna fram och tillbaks så vid löpningen uppför var det medvind och vid löpningen nedför motvind.

Jag kände direkt på uppvärmningen att benen var helt slut. Dels sitter loppet i söndags kvar i benen och gårdagens cirkelfys hade också satt sina spår. 5min/km tempot jag höll på uppvärmningen kändes fruktansvärt jobbigt och funderade faktiskt ett tag på att lägga ner och ta en vilodag istället... Men jag kämpade mig genom passet trots att jag kände mig som en flodhäst i löpsteget.
Trots att det kändes så trögt så höll jag ihop tempot helt okej. Men efter idag så blev jag lite mer tveksam mot Tolvanloppet. Dels är det riktigt übertråkigt att träna långlöpning och sen så har man ju knappast ett löpsteg som en kenyan så varför ens försöka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar