torsdag 11 augusti 2011

Post halvmarakoma...

Efter halvmaran i lördags var jag helt förstörd i benen och kunde faktiskt knappt gå! Framför allt mina vader har varit helt trasiga sedan men även lårets framsidor på insidan nära knät har ömmat rejält. Först igår på onsdagen kunde jag gå normalt igen... På tävling springer man ju alltid lite snabbare än på träning och mina ben var inte beredda på den extremt tuffa banan. Så att springa 5km med kramp i båda benen är inget jag rekommenderar till någon :) Men det är bra att det hände nu innan Lidingöloppet för nu har jag ännu lite tid att förbereda mig på.

Har tagit det ganska piano sedan loppet och bara kört lätt gym/löpning och gått en golfrunda. Funderar på att ta grönt kort eftersom det är så roligt.



Idag var det dags att plåga kroppen lite igen. Jag och Jimmy torg rullskidorna ut på ett långpass. Som vanligt var platsen otroligt fina Ekerö.
Riktigt bra cykelvägar och fina miljöer! (bilden hämtad från mattiashargin.com)
Planen var att köra ett lite längre pass och det visade sig bli hela tre mil! Jag kände egentligen från första stund att det inte riktigt kändes 100% idag. Kroppen var lite småtung och jag tyckte inte tekniken och tajmingen i stakningen kändes helt 100 heller. Men jag kämpade så gott jag kunde för det mesta bakom Jimmy på hans lite snabbare skidor. Sista 5km var en riktig pina i motvinden och det kändes faktiskt lite knäckande att vara helt utpumpad efter passet. Men tempot var trots den tunga känslan faktiskt ganska bra och jag tackar Jimmy innerligt för draghjälpen, annars hade jag inte orkat hålla tempo idag.

Passdata:

Maxpuls:
170 slag/min
Sträcka:
30,15 km
Snittpuls:
150 slag/min
Hastighet:
16,55 km/h
Kaloriförbrukning:
1299 kcal
Tempo:
03:38 min/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar