fredag 26 augusti 2011

Mandomsprovet...

Läste om lite styrketräning utan utrustning på en skön blogg som tillhör Erik Wickström: http://erikwickstrom.se/.

Där fanns en video med lite tips på avancerade styrketräningsövningar, mao inget för nybörjade kanske... Kika in videon: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g_pl6s5Cpq8

Jag är ju hyfsat stark i bålen men man har ju sina favvo-övningar man kör så det var kul att se lite nya övningar som jag aldrig tidigare sett. Bla en övning kallad mandomsprovet som såg sjukt jobbig ut och det visade sig även vara fallet i verkligheten. Är helt körd i magmusklerna nu efter att jag körde den tidigare på gymmet.

Försökte mig även på ett löppass efter gymmet. Men jag har haft en strulig dag och det blev så konstigt med maten så jag hade verkligen ingen kraft i kroppen alls för ett löppass. Höll bra tempo i två intervaller sedan tvärdog jag! Känns jobbigt att löpningen gått sådär efter halvmaran som var för ett tag sedan :(

Det har även blivit rullskidor i veckan med kolleg-Jonas. Vi körde exakt samma pass som förra veckan (11.3km inkl 8 backintervaller) och trots att kroppen kändes lite sliten och känslan var att jag inte tryckte på lika hårt som förra veckan så var faktiskt snittempot bättre. Tur att skidåkningen känns bra när löpformen går som en Jojo :(
Trafikstockning ut mot Ekerö på vänster sida, rullskidåkare på höger :)

2 kommentarer:

  1. När jag såg din styrkeövning var jag naturligtvis tvungen att lägga mej på vardagsrumsgolvet för att testa den. Insåg snabbt att din mening "jag är hyfsat stark i bålen" var en underdrift. Ser ju ut som att du kan göra den där i sömnen. Satan vad jobbigt det var. Ska träna på den nu :) Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Haha...jo, det har jag gratis sedan friidrottstiden då man nötte så jävla mycket bålträning. Tyvärr är min löpform för tillfället väldigt tveksam så jag tar gärna lite av din löpstyrka just nu så kan du få lite bålstyrka av mig :)

    SvaraRadera