torsdag 4 augusti 2011

Dan före dan före dan!

Nu är det två dagar kvar till Tällbergs halvmarathon och faktiskt har jag ingen jättekoll på hur min form känns. Det har gått okej på mina senaste löppass men jag känner mig tung och klumpig i löpsteget på något vis. Jag har aldrig tidigare sprungit en halvmara så det är en liten chansning allt. Men va fasen, vad kan gå fel? Det är bara att köra. Jag kommer öppna i en fart av ca 45 min per mil så får vi se hur länge det håller. Det är riktigt kul att det är hela 200 herrar som är anmälda hittills till tävlingen! Känns riktigt skoj!

Idag var jag ut på en lugn löptur med skidåkarJimmy som var i min hembygd på besök. Det blev 7km i lugnt prattempo bara för att hålla igång kroppen inför lördag. Börjar faktiskt bli lite nervös eftersom jag nästan aldrig sprungit så långt som en halvmara förut...

Vad har jag annars gjort här uppe? Jag har hjälpt morsan att renovera fönstren på övervåningen. Jag har aldrig tidigare byggt en byggställning förut så jag var givetvis tvungen att leka lite :D


Sedan har jag inte orkat ta mig till gymmet och betala en dyr engångsavgift så jag körde lite styrketräning här hemma med egna kroppen som belastning och när man hade en hel byggställning till förfogande fick man vara lite kreativ och använda den till lite övningar :)
Observera mina extremt snygga arbetsfoppatofflor.
En annan rolig grej är att det är galet mycket besökare på min blogg just nu och jag passerade tidigare i veckan över 10 000 besök! Helt sjukt egentligen att besökarantalet per dag har bara ökat med tiden ju längre jag haft igång bloggen. Jag har ingen aning om vilka som är inne på min blogg och hur alla hittar den men det känns roligt och inspirerade. Nu håller vi tummarna för fint med svalt väder på lördag!

1 kommentar:

  1. Tjena Håkan. Jag tror det kommer gå kanon imorgon. Jag tycker du verkar stark. Kul med första halvmaran. Jag funderar på att göra min första 27aug i Hudiksvall. Så du får ge mej en tid att gå på :) Gå inte ut för hårt bara. Lycka till!

    SvaraRadera