söndag 4 december 2011

30 barre!

Då har man slutligen passerat milstolpe i helgen... Ingen större skillnad jämfört med i fredags men lite skumt att man faktiskt är 30 år :)

Vad är största skillnaden att vara 30 jämfört med 20 då? Fysiskt sett är jag mer genomtränad idag och betydligt starkare i överkroppen. Men något som verkligen försvunnit är spänsten. Har ju alltid varit spänstig men det är betydligt sämre av den varan nuförtiden... Lyckades också paja ryggen mitt sista friidrottsår så den känner jag tyvärr av varje dag. Givetvis är man långsammare också men i ärlighetens namn tror jag att man ganska snabbt skulle kunna bli lika snabb igen med lite sprintträning. Men samtidigt är man betydligt mer mottaglig för skador och kan helt enkelt inte göra saker hux flux ouppvärmd som förr utan att skada sig :(  Men det sägs väl att längdåkare brukar ha sin peak runt 30 va? :D

Har inte blivit så mycket träning i helgen förutom lite stakexpander idag. Annars har det varit en riktigt grym helg men ett besök på resturangen Grill igår och Deportees på Berns idag.
Ska du käka grillat i Sthlm ska du gå till Grill!
Berns är en grym lokal för att gå på spelningar
Fått riktigt grymma presenter också! Av mitt underbara arbetslag fick jag 30 st öl och av min grymma kollega Anna gav mig en pannlampa! Så nu finns ingen ursäkt att åka skidor i mörkret :) Fick även en Nespresso kaffemaskin av Sandra med familj. Dessutom väntar en överraskning från min egen familj :)
Pannlampa och öl, behöver man något mer i livet? :)

2 kommentarer:

  1. Ooo...Grattis i efterskott! Låter som du haft en riktigt bra helg! =)
    Jag hoppas också på det där med peaken runt 30. ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack Fia! 30 ska väl firas ordentligt? Vänta du bara, snart är det din tur :)

    SvaraRadera